Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

dinsdag 19 juni 2012

Leonard Cohen, Old Ideas Europa Tour.

cohen

Op 21 en 22 augustus treed Leonard Cohen op in het Olympisch Stadion in Amsterdam.

Leonard Cohen is een singer songwriter en is geboren in Canada, Montreal, op 21 september 1934, en viert als alles goed gaat dit jaar zijn 78ste verjaardag. Nadat Cohen was verhuisd naar de VS kwamen de eerste grote successen zoals Suzanne en First we take Manhattan.

 

Op dit lijstje mogen ook niet ontbreken, The Butcher, So Long Marianne, Bird on a Wire, The Old Revolution en bovenal Hallelujah.

Cohen heeft een uniek melancholisch stemgeluid en zingt prima luisternummers met diepe poëtische teksten. Het is dan ook eerder poëzie met muzikale begeleiding dan gewoon muziek.

Zoals wellicht bekend studeerde hij letteren met als doel dichter te worden. Het mag dan ook niet verbazen dat van Leonard Cohen een aantal poëziebundels en een aantal romans zijn uitgebracht.

Meer: www.leonardcohen.com

Geen opmerkingen: