Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

zondag 29 augustus 2010

Culemborg Blues 2010, Awesome Blues

Culemborg Blues 009b
Het was een mooie goede Culemborg 2010, weer een keur aan bands had de organisatie weten te strikken, van gerenommeerd (De Bintangs) tot nieuwkomers  (Pocketfull of Blues) en jong (Kidz in the Blues).  Bands uit de US, UK en NL. Kortom voor elk wat wils. Ik zelf had ondanks dat ik deze zaterdag allang had gepland om naar Culemborg te gaan toch nog een aantal andere verplichtingen, zodat ik in tegenstelling tot andere jaren pas rond 20.00 uur op het festival aanwezig kon zijn. Gelukkig wel op tijd om Ian Siegal zijn optreden van begin af bij te wonen, alhoewel ik hem dit keer wat minder vond dan anders, creĆ«erde hij een heerlijk sfeer op de Markt. Na zijn optreden begon het flink te regenen, maar dat mocht de pret niet drukken, veel paraplu’s, veel regenkleding, veel stromend water en bier en de sfeer bleef erin. Daarna kwam the Brew, een Engelse formatie, die ik al eens eerder gezien had. Dus na hun eerste 2 nummers ben ik naar de de Varkensmarkt getogen, daar zou immers de Limburgse Band Pocket Full of Blues spelen als vervanger voor de 12 BBB, waarvan de zanger door ziekte was geveld. Pocketfull Of Blues (ik had deze band nog nooit gezien of gehoord) , speelde een lekker gevarieerd repertoire. Heerlijk rustig tot echt lekker Heavy. Een waardig vervanger van de 12 BBB. En een bluesharp doet het altijd goed natuurlijk in een avond met zoveel gitaargeweld, die zijn hoogtepunt had met het optreden van Lance Lopez (Texas, USA)  The Killer Guitar From Texas, die zijn naam weer eer aan deed.
Een geslaagd festival dus weer met goede bands, waarmee de organisatie elk jaar de lat hoger legt voor het volgend jaar om weer zo’n uitdagend programma te kunnen neerzetten. Toppie en tot volgend jaar.

Geen opmerkingen: