Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

zondag 6 mei 2012

Dierenpark Amersfoort

Met Pasen hadden we Ploon beloofd naar de dierentuin te gaan. Echter omdat wij zonodig naar St Oedenrode moesten om een ontzettend lief nieuw hondje uit te zoeken, was daar niets meer van gekomen. Dus vandaag dan maar op pad, ook Sammie ons nieuwe hondje ging mee, goed om te socializen, er komen immers ook altijd veel hondjes in het dierenpark Amersfoort.

Dus van morgen rond half elf op pad naar Amersfoort. Ik heb gelijk een abonnement aangeschaft,vanuit Utrecht ben je immers zo in Amersfoort, met de auto of met het openbaar vervoer en zelfs op de fiets is het goed te doen.

amersfoort_AutoCollage_17_Images

Ik vind Amersfoort een prachtige dierentuin hebben waar ik al van kinds af aan met mijn ouders naar toe ging, en zo ook met mijn kinderen en tegenwoordig ook met mijn kleinkinderen er regelmatig naar toe ga. Ploon was vandaag mee en die was voor het laatst met haar vader geweest, dus die keek haar ogen uit. In Amersfoort dierenpark is dan ook veel veranderd sinds 1970.  Het mooist vind ik de oude stad, met de tijgers, leeuwen en de bavianenkolonie. Door de glazen afscheidingen kan je zo dicht bij de dieren komen, fantastisch. En dat niet alleen, voor de witte tijgers zou je al eens een bezoekje moeten brengen om die te zien.

 

Wat ik ook bijzonder fraai vind is het Dinosaurusbos. Het Jurassic Park op de Heuvelrug. Hier wordt je door de geschiedenis van de Dinosauriers heengeleid en krijg je een goede indruk hoe deze dieren destijds er uit hebben moeten gezien er waar ze van leefden en hoe majestueus groot  sommigen waren.

 

We hebben een heerlijk dagje gehad.

Geen opmerkingen: