Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

vrijdag 2 februari 2007

Januari 2007

Foto Station Gouda op 10 januari 2007 Foto boven en onder genomen op 10 januari 2007, de eerste grote vertraging dit jaar tussen Den Haag en Gouda (Copyright H.W. de Nijs - 2007)

Foto Station Gouda op 10 januari 2007
Januari heeft zich voornamelijk onderscheiden op hoge temperaturen max 15 graden, zware stormen (max windkracht 11 op donderdag 18 januari) en veel verstoringen op mijn spoor traject Utrecht den Haag vv. Op minstens 15% van de werkbare dagen waren er wel verstoringen die allemaal een vertraging van meer dan 1 uur inhielden. Daarnaast werd op 4 dagen te weining materieel ingezet en reed met name het boemeltje uit den Haag naar Gouda niet op tijd zodanig de aansluiting op Gouda werd gemist en de reistijd met minstens 10 minuten werd verlengd. Als dit alleen al op mijn traject was, hoe moet dat dan voor de rest van Nederland zijn geweest. NS heeft volgens mij grote problemen. Het wordt tijd dat zij daar eens voor uit gaan komen. Het lijkt mij dat NS, al het geld dat ze moeten uitkeren aan declaraties wegens de grote verstoringen, beter zou kunnen gebruiken om de dienstverlening te verbeteren en om knelpunten op te lossen. Maar ja wie ben ik......zomaar iemand met een vervoersbewijs en wat zou ik zeuren ik kan toch in de trein, vraag alleen niet hoe.
Daarnaast heb ik genoten van een perfect optreden van Berry tijdens de UCK Jazz Workshop in Cees Place op 17 januari.
Voetballend was het bij Utrecht Up en Down, roemloos ten onder bij Ajax, maar wel geplaatst voor de KNVB beker kwartfinale, hoewel moeizaam trokken onze jongens toch aan het langste eind in de strijd met RBC. Absoluut dieptepunt deze maand is het vertrek van Marc Antoine (Marco) Fortuné. Op de voorlaatste dag van de sluiting van de transferperiode besloot onze spits jammergenoeg te kiezen voor Nancy boven FC Utrecht. Veel succes Marco het ga je goed en veel successen zijn je gegund. Voor hem in de plaats huurde Utrecht Ali Bousabon van Feyenoord, welkom en succes bij onze FC doe je best scoor veel en ga vooral de strijd aan. Een tweede nieuwkomer bij FC Utrecht is Loval een Fransman die in dienst was bij de GoAhead Eagles, als hij het nievau houdt zoals in de bekerwedstrijd tegen PSV dan zou deze knaap op links van grote waarde voor Utrecht kunnen zijn. Loval ook veel succes.
Hopelijk kunnen Ali Bousabon en Loval ons Marco Fortuné doen vergeten dit seizoen en zitten we op het puntje van onze stoelen en zijn de oes en de aas niet van de lucht. Zoniet dan hebben zij en FC Utrecht een groot probleem voor de rest van het seizoen, de getelde doelen (nacompetitie, europees voetbal) zullen dan heel moeilijk, te verwezelijken zijn.

Geen opmerkingen: