Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

zondag 8 juli 2007

Vakantie: Spanje Castello d'Empuries

Ja de vakantie is al weer achter de rug. Dit jaar zijn we weer voor het eerst in 3 jaar met zijn allen echt op vakantie gegaan. Naar een bekend en vertrouwd plekje in Spanje. Met zijn allen in één auto met de Caravan en een tent.

de caravan op de Camping
De heenreis verliep voorspoedig, het was echt reisweer, niet te koud, af en toe wat regen en redelijk bewolkt. Alleen op de overnachtingscampings wilde het vaak zo regenen dat we de tent tussen de buien op- en de anderedag weer in de regen af moesten breken. Ook hebben we met zijn vieren danig aan de caravan moeten sjorren voor we hem, op de twwede camping, weer achter de auto konden krijgen. De caravan was met een wiel in ee kuil gezakt en liet zich in eerste instantie met geen mogelijkheid van zij plaats zetten. Zelfs de inzet van de auto leide ertoe dat de caravan bleef staan en de auto zch in de zware klei zou ingraven. Uiteindelijk is het ons na drie kwartier wel gelukt om de caravan van zijn plaats te krijgen en konden we weer op pad.

's Avonds kwamen we in Spanje aan. Het was bewolkt maar wel droog en dat is het de hele vakantie periode ook gebleven, zonnig met een heerlijke temperatuur. Na de traditionele aankomst maaltijd, kip van ut spit met patatjes, hebben we de tent opgezet en kon de vakantie echt beginnen.
Nou we hebben een heerlijke vakantie gehad. Bijna elke avond uit eten, zoals ik al zei een heerlijk zonnetje en een verkoelend briesje.

Coegie, Wilma en Kleine Henk in het zwembadZwembad en zee bij de hand heerlijk relaxed dus. Naast dat we vaak naar Empuria Brava gingen, zijn we een paar keer naar Roses geweest en een dagje naar Figueras.

De San Pedro kerk te Figueras, nabij Dali museumNiet echt een avontuurlijke vakantie of een doe en activiteiten vakantie, maar dat was ook niet mijn opzet. Ik wilde een relax vakantie en die heb ik ook gehad.
De terugreis verliep voorspoedig, zo voorspoedig da we besloten eerst Lyon te passeren alvorens een camping te zoeken. Helaas kwamen we in Lyon in de file en verloren we een paar uur. Daarbij kwam nog dat ik op aanraden van TomTom een andere route nam, die ons verder van het gewenste einddoel, een camping, afbracht. We kregen in ruil daarvoor wel een heerlijk rustige snelweg waar we weer flink opschoten. tegen achten zijn we gestopt en gaan eten in een wegrestaurant. Toen besloten we ook niet meer verder te rijden en daar te overnachten.
Tegen het ochtend licht 4 uur 30 zijn we de andere dag weer op pad gegaan en verliep de reis erg vlot tot aan Brussel. Voor Brussel had ik nog gedacht rond 15 uur thuis te zijn maar dat ging in rook op toen we de eerste file inreden. Feitelijk hebben we toen van Brussel tot aan Vianen in een file gereden en kwamen uiteindelijk rondom 19 uur thuis aan.
Maar het plezier van een fijne vakantie heeft dat laatste stukje ons niet ontnomen. Volgend jaar weer!

Geen opmerkingen: