Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

zaterdag 15 augustus 2015

Een nieuwe Telelens

Ik vind het leuk om de dieren in de dierentuinen mooi op de plaat vast te leggen en al een tijdje loop ik er tegen aan dat ik nog wat meer reikwijdte van de telelens zou willen. Deze week de knoop doorgehakt en een 150-500mm Sigma Telelens aangeschaft. Wel even wennen hoor, niet alleen aan het formaat maar ook aan het gewicht. Mijn dochter heeft een fotootje van me gemaakt en zo het hele gevaarte vast gelegd.
fotofoto
Het is vooral zoeken naar de balans en stabiliteit, ik heb zowel met een éénpootstatief als uit de hand gefotografeerd. Vanmiddag ben ik naar dierenpark Amersfoort gegaan om de lens uit te testen. Ik was gemengd tevreden over de resultaten, echter dat ligt niet aan de lens maar aan de wijze waarop ik de lens heb gehanteerd, Je moet natuurlijk wel de stabilisatie aanzetten op de lens dat scheelt een kleine beweging kan dan gecompenseerd worden. Ik ben dik tevreden over de lens.
Een paar test plaatjes van vanmiddag:
HENI_2015_08_DSC_4098_00153Japanse Makaak in DierenPark Amersfoort HENI_2015_08_DSC_4083_00138Japanse Makaak in DierenPark Amersfoort    HENI_2015_08_DSC_4054_00109 Koereiger in DierenPark Amersfoort

Geen opmerkingen: