Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

maandag 13 juni 2011

Ribs en Blues, Pinksteren in Raalte

Ribs_en_Blues_12062011 082Ribs en Blues Raalte al 15 jaar, tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er nog nooit geweest was, tot afgelopen pinkster zondag. Lauk Bouhuijsen had voor een perskaart voor me gezorgd zodat ik overal dicht bij kon en ook in de pit kon fotograferen.
Een schitterende magnifieke zondag heb ik beleefd. Een zeer professioneel georganiseerd festival op een mooi groot terrein bij Raalte Plaza. Een groot overdekt podium met grote beeldschermen en zeker 6 camera’s die het voor iedereen mogelijk maakte alles te zien wat er op het Main  stage gebeurde. Een groot terrein waar de kinderen naar harte lust zich uit konden leven met allerlei activiteiten, een theater, een markt, een tweede podium en natuurlijk volop eten en drinken.
Het festival werd klokslag 13:00 uur geopend door de Veldman Brothers  die een puike show hadden met goede bluesmuziek en het publiek al snel aan het swingen kregen. Daarna volgenden optredens van Stefan Schill, verdienstelijke Rock Blues voor een puur hollandse band, echt een jong talent; Todd Sharpville, stevige blues; Ben Prestage een one man band uit New Orleans, die op een vermakelijke manier zijn muziek te berde bracht en het publiek duidelijk boeide met zijn muzikale kwaliteiten; 24 Pesos een heerlijke bluesband uit Londen met veel slidewerk;en Cuban Heels, kwam voor mij langzamerhand de absolute topactaractie van deze dag Mr. John Mayall.
Wow wat ging het er gelijk tegenaan de zaal ging plat vol enthousiasme en er was volop interactie tussenartiest en publiek. Absolute wereldklasse. Een aantal nummers van de  nieuwe cd werden gespeeld, maar het good old ROOM TO MOVE leidde toch we tot de best performance of the day .
Mensen wat een goed gaaf en strak geregistreerd festival. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij (Het enige minpuntje – ik was niet zo tevreden over mijn eigen foto’s)

Ribs_en_Blues_12062011 135 Ribs_en_Blues_12062011 151 Ribs_en_Blues_12062011 173

Geen opmerkingen: