Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

vrijdag 12 januari 2007

Horror NS

Elke dag forens ik tussen Utrecht en Voorburg met de trein. Met de nieuwe dienstregeling houdt dat in dat ik de intercity naar den Haag neem, en op Gouda moet overstappen voor het laatste stuk naar Voorburg. Als gevolg van de nieuwe dienstregeling lopen de stoptreinen in Gouda al redelijk vol. Op Zoetermeer Oost kunnen er nog mensen bij. Maar op Zoetermeer Centraal begint het drama, mede door het uitvallen van Randstad Rail, staat het perron daar zwart van de mensen, die allemaal een plekje in de trein willen bemachtigen. Hutje bij Mutje staan en hangen de mensen op de balkons en in de gangpaden tegen elkaar aan. Er is geen uit en inkomen meer aan. Zelf probeer ik op Gouda al een plaatsje zo dicht mogelijk bij de uitgang te nemen. Uiteindelijk moeten een groot aantal mensen teleurgesteld op het perron achterblijven en hun geluk beproeven een plekje in de daarop volgende trein te vinden. Erg frustrerend. Het stukje GOUDA DEN HAAG wordt al de HORROR LINE genoemd. Afgelopen woensdag barste de bom, als gevolg van storingen bij den Haag reden er minder treinen en waren de treinen die wel reden nog voller dan normaal. Die woensdag waren het bijna Indiase taferelen, de mensen hingen nog net niet aan de buitenkant van de trein. Ik ben zo wijs geweest de overvolle treinen te laten voor wat ze waren en te wachten op een trein waarmee ik 'normaal' zou kunnen worden vervoerd. Hetgeen uiteindelijk ook is gelukt. In een van de treinen die ik heb laten gaan zijn mensen onwel geworden en zijn vechtpartijen ontstaan bij het uitstappen, uiteindelijk is die trein ontruimd door het NS personeel. Niet zo fraai dus. Maar ja zo maak je wat mee... niet dan?
NS onderkent het probleem van de overvolle treinen, maar ik vraag me af of ze er ook een oplossing voor hebben. Dus een duidelijke UITDAGING voor NS in 2007, want hier valt duidelijk iets te verbeteren.

Geen opmerkingen: