Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

dinsdag 21 juni 2005

Dinsdag een dagje Dolfinarium Harderwijk

Vandaag op de 11e dag van mijn vakantie zijn we naar het Dolfinarium geweest. Elke keer weer is het een belevenis om al die grote zeezoogdieren zo te mogen zien. Je kan urenlang naar ze kijken, de dolfijnen, de walrussen, de zeeleeuwen, en nu ook de bruinvissen welke gered door SOS dolfijnen helaas niet meer uitgezet kunnen worden omdat hun verwondingen op zee opgelopen te groot zijn geweest of omdat ze bijvoorbeeld zelf niet meer vis kunnen vangen omdat ze te jong hun moeder op de drukke noordzee zijn kwijtgeraakt. Deze bruinvissen worden in het Dolfinarium opgevangen en uiterst zorgvuldig onderzocht en bestudeerd, soms kan er weer een terug en soms kan dat niet. Dit laatste toont tevens aan dat het dierbelang het hoogst in het vaandel staat in het Dolfinarium. Dat zie je aan met welk een toewijding en liefde alle medewerkers van het Dolfinarium de dieren benaderen. Een heerlijke plek dus om in de natuur te genieten van de daar aanwezige dieren en hun trainers.
Hieronder een impressie van wat je er kan zien, alhoewel ik vandaag niet overal geweest ben. Dus niet van alle evenementen een foto heb.

Ik was diep onder de indruk van de walrussen die je nu ook onder water kunt bekijken, hoe sierlijk die zich door het water begeven. Alleen daar kun je al uren naar kijken.

Ik moet wel toegeven dat de onderwaterfoto's deze keer niet echt goed gelukt zijn, maar ik heb er toch een aantal opgenomen. Reden te meer om dit jaar nog een paar keer te gaan, ik moet eigenlijk ook maar zelf een spetterpas nemen.
Een andere keer zal ik wat foto's van vorige bezoeken plaatsen. Kijk en geniet van de foto's van vandaag.


De onderwater fotos zijn niet zo goed gelukt hier de laatstgeboren dolfijn
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Moeder en kind paraderend langs de grote ramen. Ondanks een tikje onscherpte plaats ik deze toch
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Ook de walrussen kun je onder water zien, vandaag de primeur in de Odiezee vier walrussen tegelijk in het grote bassin. Hier moeder en dochter spelend onder water een belevenis.
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Boven water zien dezelfde twee er zo uit.
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Vis ik ruik vis
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Waar gaan ze met die emmers naar toe?
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Nou hier kan ik er ook al niet langs!
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Dan maar weer even onderwater kijken
copyright hwdenijs,utrecht,holland

walrussen onder water, misschien wel mooier dan de dolfijnen, hoe sierlijk in het water en hoe log ogend op het land
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Voor een goed zicht kwam de ramen lapper even langs, wat er zo leuk aan is dat de dolfijnen graag in de flippers van de duikers gaan hangen helaas is me dat niet gelukt te fotograferen.
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Op het wad is het ook goed vertoeven getuige deze 2 zonaanbidsters
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Ja dit is nu een haai in een ei
copyright hwdenijs,utrecht,holland

In de Odiezee vertonen de dolfijnen hun kunsten
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Op deze foto zie je de dolfijn beter
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Jelle de Jutter dirigeert de springende dolfijnen
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Een beloning na hun mooie prestaties wordt altijd in dank afgenomen
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Gewoon 2 mooie koppies
copyright hwdenijs,utrecht,holland

En deze mag er ook zijn
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Een trotse stellar zeeleeuwin
copyright hwdenijs,utrecht,holland

Nog eentje onderwater, mooi he?
copyright hwdenijs,utrecht,holland

1 opmerking:

Anoniem zei

Weet je wat nu zo jammer is van een analoge spiegelreflexcamera? Mijn lezertjes moeten nog een paar daagjes wachten op al dat moois wat we gezien hebben vandaag! ;-)

Enne: de Jelle van vandaag had een beetje ADHD. Vond je ook niet?

Liefs, Ik
Keevie & Ik