Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

dinsdag 14 juni 2005

JAAAAA Ik heb um the Digitech GNX4

Ja zul je zeggen zal mijn een worst wezen, maarre wat is dat een DIGITECH GNX4. Een raket of een walkman of wat dan ook, alvorens ik mee ga juichen leg het eerst maar eens uit. En daar heb je natuurlijk gelijk in. Het kan zelfs zo zijn dat als ik het uitgelegd heb dat je alsnog zegt het zal wel, maar vooruit ik waag het erop.

Wat is een Digitech GNX4? Antwoord: Een guitarboard, en niet zomaar eentje hoor het is een heus guitar workstation met meerdere effecten, amplifiers, stompboxes en een drumcomputer. Wat dat wil zeggen, nou dat je in feite alle favoriete versterkers in een kastje hebt, dat je oa wah, yaya-effecten en guitarsynthesizer effecten in een kasje hebt, dat je zo'n 60 verschillende drummertjes bij je guitar spel kunt slepen. Bovendien heeft ie een 8 sporen opname unit, waardoor je je guitarspel live kunt opnemen en in verschillende fases je eigen muziek stuk kunt maken, begeleiding, solo drum, eventueel je keyboard erop aan sluiten, microphone er bij en je vocale talenten kun je botvieren. En je slaat het zo op op een compact flash card. Je kan zelfs het gehele setje op de computer aansluiten via USB, en je opnames op de pc verfijnen, wat begeleiding erbij percussion bijvoorbeeld, en het uiteindelijke resultaat op een cd branden.

Hieronder een plaatje van de GNX4 van Digitech zoals te vinden op haar website www.digitech.com


Foto from Digitech GNX4: www.digitech.com
copyright www.digitech.com>

Helaas zover ben ik nog niet. Dat ding heeft zo'n 100.000 mogelijkheden en ik heb er net een paar onder de knie, bijv hoe stel ik een ander ampmodel in van bijv een bleus sound naar een wat heavier geluidje. Kan zelfs de drumcomputer al bedienen en weet een aantal verschillende effecten te bedienen. Het voetpedaal kan ik ook mee omgaan, maar mag ik voortaan geen voetpedaal meer noemen maar expressie pedaal. Dit pedaal heeft ook al meerdere functies waarvan ik er al 2 onder de "voet" heb. Veel proberen dus om er achter te komen hoe en wat er allemaal mogelijk is. Zit gelukkig een heel duidelijke handleiding bij alhoewel deze in het engels is, is de handleiding zeer begrijpelijk.

Kortom IK ben er blij mee en het klink harstikke lekker. Het is ook fijn dat er een drummertje mee trommelt geeft toch net iets meer discipline bij de maat houden. Een perfect ding waar ik voorlopig wel zoet mee ben.

Met dank aan de sponsors "Pa en Ma".

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Boem boem chacha di boem boem box!

Gezelli!

Van Bruggen zei

Who needs a drummer after all? :)
Ernst-in-the-box: veel plezier ermee!

drummie