Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

donderdag 20 april 2006

Wat is de Vrede van Utrecht

Onderstaand en meer over de vrede van Utrecht kun je vinden op Vrede van Utrecht

De Vrede van Utrecht werd op 11 april 1713 ondertekend in de gelijknamige stad. Deze vrede werd vooral bewerkstelligd door de Britse minister van buitenlandse zaken Henry Bolingbroke. Met de ondertekening kwam er een einde aan de Spaanse successieoorlog (1702-1713). Het Spaanse rijk werd gelaten aan de Bourbons, en de Fransen moesten aanvaarden dat de voormalige "Spaanse Nederlanden", alsmede Milaan, Sardinie en Napels, Oostenrijks werden. Alle beperkende bepalingen uit de Vrede van Munster bleven van kracht. Filips V behield Spanje en zijn koloniƫn. Gibraltar werd aan Groot-Brittanniƫ afgestaan.
(bron: www.vredevanutrecht.nl)

Geen opmerkingen: