Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

dinsdag 10 mei 2005

De week van de laatste minuut

Het was me het weekje voor voetballend Nederland wel, maar liefst 2 clubs PSV en AZ 67 in de halve finales van respectievelijk de Champions League en de UEFA Cup.
PSV had ons al niet echt verwend in de voorgaande wedstrijden met uitzondering van de wedstrijd tegen Arsenal waar ik ze echt subliem vond spelen, maar na de eerste wedstrijd tegen Milan had ik ondanks de 2-0 achterstand er alle vertrouwen in dat zij de finale zouden bereiken. Een zinderende wedstrijd van PSV kant toonde ook aan dat zij degenen waren die recht hadden op de finale. Helaas voor voetbalminnend Nederland, vooropgesteld ik ben geen PSV supporter, en de echte PSV supporter, wist Milan de score in haar voordeel te brengen door 1 keer te scoren in de laatste minuut van de wedstrijd. Het doelpunt dat Cocu nog scoorde in de blessuretijd was mooi, maar kon PSV niet meer in de finale brengen.

Die vermaledijde laatste minuut.

AZ de trots van Noord Holland, ook daar ben ik geen supporter van, maar ik lieg als ik zou zeggen dat ik niet genoten had van de wijze waarop AZ zover in de strijd om de UEFA beker was gekomen. En alhoewel Sporting duidelijk technisch gezien veel beter was, werd dit door de strijdlust van AZ gecompenseerd. Waar iedereen vooraf riep dat AZ kansloos was bewees ze weer het tegendeel 2-1 uit. Dus 1-0 thuis was voldoende. Maar misschien viel de 1-0 wel te snel in de thuiswedstrijd en werd daardoor de druk van Sporting wel erg hoog wie zal het zeggen. De wijze waarop AZ streed om de wedstrijd naar de goede kant te laten kantelen was gedreven en er werd voor iedere meter gras gevochten, en ja hoor in de verlenging viel dan eindelijk de 3-1 die eigenlijk al in de normale speeltijd had moeten vallen. En toen.... toen iedereen ervan overtuigd was dat AZ de finale had gehaald ..... toen bedacht men ineens ook aan de verlengingen blessuretijd toe te voegen, waar dat in de eerste verlenging niet gebeurde, gebeurde dat wel bij de tweede verlenging en ja hoor die bijgetrokken minuten waren voldoende voor Sporting om als nog te scoren, jammer voor AZ jammer voor het Nederlandse voetbal, alhoewel deze twee ploegen Nederland toch wel weer op de Europese voetbalkaart hebben gezet.

Maar ja een laatste minuut is ook speeltijd en een gescoord doelpunt op dat moment telt wel mee, voor mij mogen ze laatste minuut echt afschaffen. Ik ben er deze week echt ziek van geworden, zeker toen mijn cluppie FC Utrecht afgelopen zondag, in een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar mocht hebben, in de allerlaatste minuut de wedstrijd verloor, door een (toch wel mooi) afstandsschot op doel dat pardoes in de boven hoek dwarrelde.

Bah wat heb ik een hekel aan die laatste minuut.

Geen opmerkingen: