Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

maandag 24 mei 2010

Efteling, Brugge of Munster?

Het zat al een tijdje in de planning met Pinksteren zouden we naar de Efteling. Echter dat ging op het laatste moment niet door. Berry en ik wilden wel ergens heen dus moesten we stante pede iets nieuws verzinnen. Naar Brugge daar is een soort Seaworld. Nee dat werd het uiteindelijk ook niet en op het allerlaatste moment besloten we naar de Allwetter Zoo in Münster (D) te gaan. Zo gezegd zo gedaan op 2e Pinksterdag al vroeg (8:00) op pad. In de cabrio, het was heerlijk weer dus hup kap open en op ons gemak naar Duitsland getuft.

De dierentuin hoef ik natuurlijk niet weer te beschrijven, want dat had ik vorig jaar hier al gedaan maar voor degenen die dat gemist hebben even heel kort. De Allwetter Zoo in Münster is een heel mooie dierentuin aangelegd aan de rand van Münster als een groot park waar je de dieren tegenkomt, erg ruimtelijk van opzet. De dierentuin levert een grote bijdrage aan onderzoeken naar en het in stand houden het natuurlijk milieu waar ook in de wereld. De dierentuin heeft een hoog educatief gehalte voor de Jeugd is er een ZOO school en overal in het park duiken de projecten op waar het park zoveel als binnen haar vermogen ligt aan mee werkt.

Een van de leukste dingen in het park vind ik de pinguin mars. De pinguins lopen dan onder begeleiding een lusje rondom hun verblijf tussen het publiek door. Geen vingers uitsteken en stil blijven staan is het advies. Het is zo koddig om te zien hoe ze langs je af wandelen, by the way dit wordt gedaan om de pinguins in conditie te houden. Als ze in de rui zijn, als het te heet is en in het broedseizoen vindt er geen mars plaats. H.W. de Nijs (c) 2010 

Ik ben een groot fan van de tijgers. H.W. de Nijs (c) 2010

Geen opmerkingen: