Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

maandag 1 augustus 2005

Fijn met de Trein

Zoals jullie misschien weten reis ik elke dag naar mn werk per trein, dus elke dag heen en weer van Utrecht naar den Haag v.v.
Das niet erg, das best te doen, en meest van tijd een gezellige boel, omdat je veel met het zelfde clubje mensen reist.
Maar vandaag had ik het ineens gehad met NS. Je moet weten dat er een omleiding is voor den Haag via Rotterdam, i.v.m. werkzaamheden aan het spoor. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 minuten. Nou ja als je dat weet hou je daar overal rekening mee. Vandaag ging dit alles van start en duurt tot 15 augustus 2005 (hoop ik). Het treinenbord gaf aan spoor 8a. De perronborden gaven aan 9a/b. Komt op b de trein uit Rhenen binnen en volgt het eerste omroepbericht. Trein komt binnen op 8a, maar nee hoor hij rijdt zonder bericht binnen op 9a. Grote hilariteit toen nog maar gedwee naar 9a ingestapt en de trein vertrekt en komt redelijk snel via Rotterdam na 1 uur in den Haag aan. Echter vanwege de zomerregeling rijden er veel minder bussen en moest er een half uur gewacht worden. Toen de bus er eindelijk was, waren we in tijd van 10 minuten op onze plek van bestemming en was ik om 9 uur zo'n beetje op kantoor. Van huis tot kantoor 2 uur waar ik normaal 1 uur en 5 minuten over doe inderdaad maar 30 minuten extra reistijd als je de wachttijd bij de bus niet meerekent. Zo gek zijn ze nog niet bij NS.
De terugreis was echter een crime na een dikke 45 minten waren we net Rotterdam voorbij en had ik in totaal een reistijd van 2 uur en 25 minuten om thuis te komen. Nou alle begin is moeilijk dus ik hoop dat er nog iets verbeterd aan het geheel, anders heb ik nog zo'n kleine 70 reisuren voor de boeg de komende dagen en dat vind ik net iets te veel van het goede.
Zou ik dit nu ook kunnen declareren bij NS, I wonder.

Geen opmerkingen: