Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

donderdag 26 januari 2006

P van Politie?

Toen ik gisternacht van Cees Place met de auto naar huis toe reed, was het erg stil op straat. Ondanks dat reed ik op m'n dooie gemakkie door de straten. Achter mij zag ik in rap tempo twee koplampen steeds dichter naderen. Ik had geen intentie om harder te rijden dus sukkelde ik rustig door. Opeens werd m'n auto vanachteraf belicht met een rode gloed. Daarop reagerend door in m'n achteruitkijkspiegel te kijken las ik de, om de beurt in rode neon letters oplichtende, woorden STOP en POLITIE. Omdat er verder geen auto's in de buurt waren moest dit teken haast wel voor mij zijn dus ik zette de auto aan de kant, schakelde de motor uit en stapte uit de auto. In de gure wind kwam een Agente op mij afgelopen. Ik vroeg naar de reden waarom ik moest stoppen. Ze antwoorde dat mijn voorzichtige rijstijl verdacht voorkwam en vroeg naar m'n rijbewijs en of ik gedronken had. Ik toonde m'n rijbewijs en antwoorde: "Nee ik drink nooit als ik moet auto rijden". Of ik dan wel even wilde blazen. Naturlijk wilde ik dat. Ik vroeg de agente wel of ze me uit wilde leggen hoe dat allemaal in zijn werk gaat, want ik heb nog nooit bij een controle hoeven blazen. Een beetje verbaasd werd ik aangekeken, maar ze legde me wel precies uit hoe het in zijn werk ging. Dus ik haalde diep adem en blies op de uitbundige aanmoediging "Blazen, Blazen, Blazen", van de agente. Het woordje STOP uit haar mond maakte een abrupt einde aan mijn blaasactie. Het apparaatje begon te werken, het led lampje begon te knipperen. Het arme apparaat had denk ik net als de agente en ik last van de kou, maar uiteindelijk hield ze het apparaatje met een oplichtende rode P (Ik dacht nog P van Politie) triomfantelijk in mijn richting. En met een uitbundige stem zei ze, kijk een P, das de P van PRIMA. Ze liep terug naar de surveillance wagen en wenste me nog een goedenavond. Ik ben toen ook maar weer in de auto gestapt en naar huis getogen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja... en assie te hard rijd is het niet goed en assie precies goed of ietsies langzamer rijd, dan issit ook niet goed...

Die pet past ons gelukkig niet allemaal ;-)