Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

zondag 25 maart 2007

Lekker eten

Gisteren liep ik door de Albert Hein en dacht wat zal ik zondag eens gaan eten. Als bij toeval liepen we langs de exotische groenten. Ik zag daar een bos mooie verse frisse grote groene bladeren liggen en dacht nog dat zal wel zijn om iets in te pakken en dan te bereiden misschien. Gelukkig stond er een surinaams echtpaar die de groenten er ook al zo mooi vers en fris zag liggen en dus vroeg ik aan hen wat met die bladeren te doen. Ow zei de mevrouw gewoon als groenten klaarmaken het smaakt als spinazie (het heette tayerblad), je kan het ook roerbakken met spekjes of er soep van koken, en ik kreeg heel vriendelijk een uitleg over wat en hoe ik er allemaal mee kon doen. Dus ik ook zo'n pakket in de kar gestopt naast de hollandse sperciebonen en de aardappeltjes.
Nou vandaag had ik het gegeten, de nerven goed verwijderd zoals de mevrouw had gezegd omdat daar nogal wat draden inzitten en gewoon gaar gekookt. Sperciebonen erbij en een lekker gahaktballetje en aardappelen.
Het smaakte inderdaad in de richting van spinazie. De groente was wat steviger en had toch een wat krachtiger smaak. Heerlijk vooral met mijn aardappeltjes met kerrie en het gehaktballetje. Aan de jus had ik bieslook en paprika (allebei vers) toegevoegd, even meegebakken. Als toetje had ik dikke Griekse Yoghurt. Die kan je met de ijsschep mooi in bolletjes scheppen. Ik had bolletjes op een schijf annanas en daarover heerlijk bloemenhoning. Ik moet zeggen ik heb gesmuld vandaag een koningsmaal.
Mevrouw en Meneer uit de supermarkt, hartelijk bedankt voor de goede raad.

1 opmerking:

Anoniem zei

I visited your site…and I was very impressed!
Beautiful work…congratulations.
Take also a look at my website…thanks and kind regards.
www.silverdreamer.be