Zou je de foto’s van mijn blog willen gebruiken laat dan een berichtje in mijn gastenboek achter met je mail adres en het doel, dan kan ik je een origineel sturen, die je dan uiteraard kan gebruiken met vermelding van mijn naam en website........bekijk mijn nieuwe blog http://photanimals.blogspot.com.... ..... When words fail, music speaks...Look at the new page of Berry in her new free lance role visit http://writingberries.blogspot.com/ DO DO DO...

donderdag 14 juli 2005

Eerste Avondje Jammen at Cees Place in Utrecht


Schoorvoetend en na lang aarzelen, gek maar dat zou je misschien niet van me verwachten maar toch waar, ben ik afgelopen woensdag naar Cees Place getogen. Mijn bedoeling was om eerst even de kat uit de boom te kijken en liet dus mn gitaar thuis. Ik was een van de eersten en rond tien uur bij Cees Place. Langzamerhand druppelden er een aantal mannen binnen, waarvan duidelijk was dat ze elkaar al kenden en hier dus al vaker hadden gespeeld. Praatje maken en het was al meteen gezellig. Ik had me voorgenomen eerst te kijken en te luisteren en had een tafeltje dicht bij het podium gekozen. Nou die mannen konden er wat van zeg, de ene vette blues na de andere rolde uit hun instrumenten. Dom van mij maar ik heb hun namen natuurlijk weer niet onthouden, mn kop is net een zeef de laaste tijd, alleen van de bassist weet ik de naam nog Appie heette die. Daarnaast waren er 4 drummers een saxofonist en 2 gitaristen later op de avond kwam er nog een toetsenist bij. Een toevallige passant die eigenlijk alleen een biertje kwam drinken stond in eens achter de microfoon en verzon de lyrics waar iedereen bijstond.
De muziek klonk zo lekker en gaf me zo'n goed gevoel dat ik toch de stoute schoenen aantrok. Nadat ik even op het hammond orgel had zitten pielen heb ik toch maar een gitaar gepakt en lekker een nummertje mee zitten spelen, uiteraard waren die anderen kerels veel beter, en ondanks een of twee foutjes die ik maakte klonk het erg lekker en had ik er een goed gevoel bij. Toen ik de gitaar weer doorgaf zei Appie tegen me speel jij nou is even mee op het hammond orgel, en ook dat heb ik gedaan. Ik heb een heel prettige avond gehad, gezellig met muziek en ging met een goed gevoel weer naar huis, met constant een lekkerre vette bluesdeun in mijn hoofd. Ik ga zeker vaker misschien wel elke week als alle omstandigheden dat toelaten en zal er dan toch aan moeten geloven en m'n gitaar ook maar eens meenemen.
Huiswerk voor deze week, veel spelen en kijken of ik wat nieuws erbij kan leren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

COOOOOOOOL!!!!!

Anoniem zei

Niks Coooooooool.
Gewoon vet gaaf!!!!!!!!!!!!

Heijmansspook